پد کف پا و پد سم زدایی از کف پا و 7 مزیت استفاده از آن

پد سم زدایی کف پا

پد سم زدایی از کف پا چیست؟

پد سم زدایی از کف پا

پد های سم زدایی پا یا پد کف پا تکه های چسبی هستند که در طول شب روی کف پا اعمال می شوند. اعتقاد بر این است که آنها در هنگام خواب، سموم بدن را از طریق پاها خارج می کنند. پدها معمولاً حاوی مواد مختلفی مانند سرکه بامبو، تورمالین و گیاهان مختلف هستند که تصور می‌شود خاصیت دفع سموم از بدن را دارند.

مفهوم پشت پد کف پا با خاصیت دفع سموم بر اساس اصول رفلکسولوژی است که نشان می دهد نواحی مختلف پا به اندام ها و سیستم های مختلف بدن متصل هستند. طرفداران ادعا می کنند که با استفاده از این پد ها در نواحی خاصی از پا، سموم را می توان بیرون کشید و از بین برد که منجر به بهبود سلامت و رفاه کلی می شود.

با این حال، شواهد علمی محدودی برای حمایت از اثر بخشی پدهای سمزدایی پا وجود دارد، و برخی از کارشناسان استدلال می‌کنند که هر گونه فواید درک شده احتمالاً به دلیل اثر دارو نما است. علاوه بر این، برخی نگرانی ها در مورد ایمنی برخی از مواد مورد استفاده در این پدها مطرح شده است.

مانند هر روش بهداشتی جایگزین، مهم است که قبل از استفاده از پد کف پا با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید، به‌ویژه اگر مشکلات یا نگرانی‌ های زمینه‌ ای سلامتی دارید.

سم زدایی بدن و نحوه کار آن

سم زدایی بدن

در حالی که افراد زمان و هزینه زیادی را صرف پاکسازی بدن از سموم می کنند، در بیشتر موارد پاکسازی بدن غیر ضروری است. این به این دلیل است که بدن شما روش های طبیعی خود را برای از بین بردن مواد مضر دارد که در زیر توضیح داده شده است.

چگونه بدن به طور طبیعی سم زدایی می کند؟

سم زدایی بدن به دو روش انجام می شود:

اندوتوکسین ها: موادی هستند که به عنوان یک محصول جانبی در طول عملکرد طبیعی بدن ایجاد می شوند. این شامل مواردی مانند تجمع اسید لاکتیک پس از ورزش یا تولید مدفوع پس از هضم است.

اگزوتوکسین ها: مواد سمی هستند که از محیط استنشاق می شوند یا هنگام خوردن یا نوشیدن مصرف می شوند.

مهم نیست که چه نوع سمی باشد، کبد شما برای پردازش و از بین بردن این سموم طراحی شده است. این کار را با فیلتر کردن مواد مضر از جریان خون و تبدیل آنها به مواد زائد انجام می دهد. همچنین مواد مغذی و داروها را به پروتئین های مفید تبدیل می کند. سالم نگه داشتن این اندام کلید سم زدایی موثر بدن شماست.

آیا استفاده از پد کف پا برای سلامتی مفید است؟

سم زدایی از کف پا با پد کف پا

مزایای بهداشتی ادعایی پد های سمزدایی، مانند بهبود سطح انرژی، خواب بهتر، و رفاه کلی، تا حد زیادی حکایتی است و شواهد علمی قوی تأیید نمی‌کند. در حالی که برخی از افراد ممکن است پس از استفاده از پدهای سمزدایی احساس بهتری داشته باشند، این اثرات اغلب به اثر دارونما نسبت داده می‌شود نه هر فرآیند سمزدایی واقعی که از طریق پا ها اتفاق می‌افتد.

تحقیقات علمی محدودی برای تأیید ادعا های مطرح شده توسط طرفداران پدهای سم زدایی برای سلامتی وجود دارد. مطالعاتی که اثربخشی این محصولات را بررسی می‌کنند، نتایج متفاوتی را به همراه داشته است، با برخی از آنها اثرات سم‌زدایی قابل‌توجهی فراتر از دارونما نشان نداده‌اند و برخی دیگر نشان‌دهنده تحریک پوستی بالقوه یا واکنش‌های آلرژیک به چسب یا مواد تشکیل دهنده پدها هستند.

استفاده از پد سم زدایی واقعا تاثیر گذار است؟

اثرات بعد از استفاده از پد دفع سموم از کف پا

پدپد دفع سموم کف پا پا معمولاً پدهای مستطیلی هستند که در پایین پاهای خود قرار می دهید. پس از خوابیدن با پدهای پا، از سموم احتمالی که در طول شب از بدن شما خارج شده اند، رنگ تیره ای پیدا می کنند.

مزایای استفاده از پد سم زدایی پا شامل:

  • فشار خون را کاهش می دهد.
  • سردرد را کاهش می دهد.
  • سلولیت را کاهش می دهد.
  • علائم افسردگی را از بین می برد.
  • در درمان دیابت کمک رسان است.
  • در بهبود کیفیت خواب اثرگذار است.
  • کاهش وزن را تسریع می بخشد.

پد سم زدایی کف پا چگونه کار میکند؟

پد سم زدایی کف پا خانگی از طریق جذب عمل می کنند. همانطور که در طول شب عرق می کنید، رطوبت روی پوست شما جمع می شود و پد کف پا این رطوبت را جمع کرده و آن را تشویق می کند. هنگامی که آنها را در صبح حذف می کنید، متوجه تیرگی یا تغییر رنگ خواهید شد، که نشان دهنده سموم جذب شده است.

عوارض جانبی پد کف پا دفع سموم

  • تحریک پوست
  • قرمزی پوست
  • ناراحتی خفیف بدن

طریقه استفاده از پد کف پا

طریقه استفاده از پد کف پا

قبل از ادامه کار، کف پای خود را کاملاً بشویید و خشک کنید. این کار هر گونه عرق یا کثیفی باقی مانده را که ممکن است در چسبندگی اختلال ایجاد کند، از بین می برد.

مراحل زیر را قبل از خواب شب انجام دهید!

  • بسته بندی را باز کرده و پد های پا را بیرون بیاورید، و اطمینان حاصل کنید که پاها و پد ها تمیز باشند.
  • قسمت چسبنده پد را به کف پای خود بچسبانید.
  • بعد از انجام و چسباندن پد ها جوراب بپوشید.
  • بعد از گذشت 8 الی 10 ساعت پد ها را از کف پا جدا کنید.

منابع : mewing.coach، webmd.com، verywellhealth.com

دیدگاهتان را بنویسید